reagility

Direktlänk till inlägg 11 januari 2010

MyDOG2010

Av Rebecca - 11 januari 2010 21:35

  Varning för långt inlägg!

Hoppas jag kan lägga in klipp direkt i inlägget. Vi får se!   


Kort sammanfattning av allt utom loppen:

Jag och Linda åkte upp på fredagen, ställde bilen i parkeringshuset vid Svenska Mässan och så gick jag in och tog platser vid ringen. Sen gick vi i fleeeeera minusgrader på jakt efter hotellet. Fyf-n va kallt det var! Resten av den kvällen hände det inte mycket mer än incheckning, tv-tittande och hundrastande inklusive lek i snön. Vi åt på en trevlig thai-restaurang i närheten av hotellet också. Gott!   

Nästa morgon hade ingen av oss första klassen så det blev hotellfrukost i 40 minuter.   Älskar hotellfrukost! Men vem gör inte?

Veterinärbesiktningen tog en himla tid eftersom massa folk utan hund skulle in den vägen också tyckte dom.   Men vi kom in i tid och kom inte ut förrän strax efter fem. Då blev det snabbfix och sen ut på grekisk restaurang med några till. Det var trevligt det med.   Jag somnade tiiidigt den kvällen haha.

Nästa morgon var det upp halv sex som gällde, jag hade nämligen första klassen. Frukost och sen gick vi, ingen kö till veterinärbesiktning. Skönt!

Dagen gick och vi körde därifrån vid tjugo över sex på kvällen. Har haft jätteroligt jag, älskar denna tävlingen, helt klart årets höjdpunkt! Här kommer en alldeles för lång text om loppen.


Lördag 9/1

Hoppklass 3

Tyckte denna banan var riktigt rolig och till och med banvandringen var rolig! Även om det var lite väl mycket folk på sina ställen.

Börjar med att han tjuvstartar och sedan är jag för snabb iväg och då följer han med min hand och axelriktning förbi hindret. Jag skulle ju hinna iväg till blindbytet tänkte jag.

Blindbytet blev bra och svängen efter helt okej. I slalomen tror jag att han ser tunnelingången och siktar på den. Sedan går han tillbaka i slalom vilket är en ful vana men det händer ofta. Resten är jag rätt nöjd med förutom någon stor sväng här och där. Bytet innan muren blev bra men jag kunde varit någon millisekund snabbare.


Agilityklass 3

Rolig bana även denna. Starten var en liten tankenöt och man hade många alternativ.

Tjuvstart igen. Hann därför inte riktigt dit jag skulle så starten blev inte jättebra, tog lite tid. Är dock nöjd med att han tar kf på A-et utan att jag säger något (vi har bytt till i princip inget kf-beteende på A-et) och blindbytet blev lyckat. Han håller på att ta fel tunnelingång första gången han ska in i långa tunneln, svängen och bytet vid hindret efter tunneln är ett av de byten jag är mest nöjd med efter helgen! Det kändes bra liksom, som att systemet börjar komma till rätta.

Slalomen stör jag honom i, han såg helt paff ut när vi var där på banan. Sen efter slalom är han lite seg (träna!) och det blir nästan fel vid långa tunneln igen, han hoppar väldigt långt på hindret innan. Jag byter arm i framförbytet för sent båda gånger. Resten kändes bra, speciellt balansens kf!


Söndag 20/1

Agilityklass 3

Inte så jätterolig bana, gick inte denna så länge för man behövde knappt tänka linjer osv.

Starten - tjuvstart. Måste börja ta av honom.. Stannar på balansens kf och tittar på domaren/publiken. Konstigt.. Resten känns bra ända till bakombytet till A-et där svängen blev stor. Tog kf på A-et och sen går det bra ända till jag inte visar snävt bakombyte på muren och svängen blir stoooooor.

Vi nollade med 0,61 i tidsfel och lyckades ta en 8ondeplats. Tyckte det var roligt att en labrador vann denna klass!


Hoppklass 3

Väääldigt svängig bana.

Starten går bra men innan hinder nr 4 ryter jag till lite för att han drar på fel hinder, då kommer han illa kvickt och eftersom jag står fel tar han 4an bakifrån. What to do liksom, mitt eget fel! Resten känns okej men lite segt. Är inte nöjd med slalomingången eftersom han tittar på min hand och får en liten båge upp.


Det var ett alldeles för långt inlägg. Ska fota alla inköp imorgon tänkte jag.

 
 
Ingen bild

Linda

12 januari 2010 09:54

Åh, nej! Blir det bilder på grisöron i bloggen nu?

 
rebecca

rebecca

12 januari 2010 16:50

sv: Nejdå det är ingen risk, dom är slut vid detta laget. Haha.

http://www.reagility.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebecca - 14 mars 2010 21:41

Hejhej, nu kände jag att det var dags för skärpning. Ska försöka börja blogga lite aktivare igen, det kan dock dröja till efter den 23/3 men det är ju rätt snart. Jag försöker klämma in en kort update i veckan!  ...

Av Rebecca - 17 januari 2010 16:30

Ett inlägg som skapades för ungefär två veckor sedan. Har bara inte orkat skriva det, men nu så. Tänkte sammanfatta året ur utvecklings- och resultatperspektiv för båda hundar och kanske mig själv. Börjar med Lakrits som inte gjort så mycket. ...

Av Rebecca - 17 januari 2010 16:02

Måste bara börja med att en funktion jag velat ha ett tag äntligen lagts till, att kunna lägga ett inlägg i flera kategorier.      Nu till det inlägget skulle handla om innan jag upptäckte det där med funktionen haha. Igår var det ridhusträning o...

Av Rebecca - 11 januari 2010 22:00

MyDOG-mål - Nolla minst 2 lopp (50%). Man kan ju alltid försöka?  Blev inte ett enda, bara ett hindersmässigt men där va lite tidsfel. - 100% träff på kontaktfält. Det lyckades vi med iallafall!   - Klara alla slalomingångar någerlunda självstä...

Av Rebecca - 7 januari 2010 22:15

Imorgon är det, som jag tjatat om   , äntligen dags för MyDOG!!! Helt klart min favorittävling av årets alla tävlingar. Så, jag har tänkt lite och kommit fram till en sak. I princip alla hundmänniskor har ju mål med sitt tävlande och de görs oftast å...

Presentation

Välkommen till REAgility! Här skriver jag, Rebecca Ericsson, om mig och mina hundar. För mer info om oss välj kategorier Om mig, Lakrits eller Hättornas Sixten i menyn. Kommentera gärna! :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards