reagility

Direktlänk till inlägg 17 januari 2010

Året som gått - ur utvecklings- och resultatperspektiv

Av Rebecca - 17 januari 2010 16:30

Ett inlägg som skapades för ungefär två veckor sedan. Har bara inte orkat skriva det, men nu så.

Tänkte sammanfatta året ur utvecklings- och resultatperspektiv för båda hundar och kanske mig själv.


Börjar med Lakrits som inte gjort så mycket. Lakrits har inte resultatbiten utan bara utvecklingen.

Lakrits har under 2009 växt till sig rejält även om han är en liten bc-kille på ungefär 49 cm och 14 kg. Han har definitivt blivit vildare och tänt till i allt han gör, han verkligen äälskar att träna vilket var det jag sökte mest i nya hunden. Kvittar vad det är, han går in helhjärtat i all sorts träning (inte lydnad).   

Agilityn hann vi bara börja lite med men det tycker han är sååå kul. Tror där finns en hel del fart i honom.   Han har redan visat prov på hur spänstig han är! Vi gick en lydnadskurs (eller vi gick nog aldrig klart den?) men det var ingeting för varken mig eller Lakrits. När han inte vill va med då vet man att det inte är roligt haha.   Vallningen hann vi tyvärr aldrig börja med.   Sen kom operation och rehab och så vidare så det blev inte mycket gjort 2009. Klickerträning var nog det vi hann med mest och det enda vi gör i nuläget.


 


Sixten ser man inte jättestora utvecklingar av nu för tiden eftersom vi mest tränar detaljer och det tar lite tid i Sixtens fall. Han har iallafall tänt till lite till på tävlingar och springer lite fortare. Sixten är mer för tävling än träning helt enkelt.   

Resultatbiten då, han lyckades med ett cert i agilityklass och en del andra placeringar. Blev som bäst 2a (2 ggr varav ett var med certet) och tog 13 SM-pinnar. Kvalade gjorde han på Bjuvscupen i början av juli, han tog 6 eller 7 pinnar på 2 veckor, vi hade flyt där ett tag haha. Det försvann ganska snabbt igen.   Han lyckades också bli bästa sheltie i large i kvalet till AgIF's nationella mästerskap, hela TVÅ shelties i large! Haha.. På ÅAH-listan blev han nog bara runt 60 något tror jag.. Men jag hade iallafall en rolig säsong med Sixten och vi tog en hel del topp 10 placeringar.   


 


Jag själv då.. Ja, vad ska man säga. Kände att jag behövde lite motivation och vidareutveckling så vi började gå för Jenny Damm i slutet av sommaren. Vi har bara varit där två gånger men jag är hittills väldigt nöjd! Börjar få in handlingen lite nu även om jag tycker fotarbetet är lite svårt fortfarande haha. Är glad att jag körde offenstivt några lopp men sur för att jag inte gjorde det oftare när jag vet att det går bättre då eftersom signalerna kommer till Sixten fortare. Så det måste jag bli bättre och mer frekvent på. Annars hände det väl inte så mycket mer för mig utan det fortsätter helt enkelt detta år.

 
 
Sandra Karlsson

Sandra Karlsson

2 februari 2010 09:55

Hej! Kul att hitta en "agilityblogg" bland googles länkar :)
Synd bara att det sista inlägget skrevs 17 januari, betyder ju att du inte är så aktiv. Men hundarna dina är jättefina.

Mvh, även jag en agilitynörd.../Sandra

http://www.nova.dinstudio.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebecca - 14 mars 2010 21:41

Hejhej, nu kände jag att det var dags för skärpning. Ska försöka börja blogga lite aktivare igen, det kan dock dröja till efter den 23/3 men det är ju rätt snart. Jag försöker klämma in en kort update i veckan!  ...

Av Rebecca - 17 januari 2010 16:02

Måste bara börja med att en funktion jag velat ha ett tag äntligen lagts till, att kunna lägga ett inlägg i flera kategorier.      Nu till det inlägget skulle handla om innan jag upptäckte det där med funktionen haha. Igår var det ridhusträning o...

Av Rebecca - 11 januari 2010 22:00

MyDOG-mål - Nolla minst 2 lopp (50%). Man kan ju alltid försöka?  Blev inte ett enda, bara ett hindersmässigt men där va lite tidsfel. - 100% träff på kontaktfält. Det lyckades vi med iallafall!   - Klara alla slalomingångar någerlunda självstä...

Av Rebecca - 11 januari 2010 21:35

  Varning för långt inlägg! Hoppas jag kan lägga in klipp direkt i inlägget. Vi får se!    Kort sammanfattning av allt utom loppen: Jag och Linda åkte upp på fredagen, ställde bilen i parkeringshuset vid Svenska Mässan och så gick jag in och...

Av Rebecca - 7 januari 2010 22:15

Imorgon är det, som jag tjatat om   , äntligen dags för MyDOG!!! Helt klart min favorittävling av årets alla tävlingar. Så, jag har tänkt lite och kommit fram till en sak. I princip alla hundmänniskor har ju mål med sitt tävlande och de görs oftast å...

Presentation

Välkommen till REAgility! Här skriver jag, Rebecca Ericsson, om mig och mina hundar. För mer info om oss välj kategorier Om mig, Lakrits eller Hättornas Sixten i menyn. Kommentera gärna! :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards