reagility

Direktlänk till inlägg 17 januari 2010

Ridhusträning & lite annan träning

Av Rebecca - 17 januari 2010 16:02

Måste bara börja med att en funktion jag velat ha ett tag äntligen lagts till, att kunna lägga ett inlägg i flera kategorier.   


Nu till det inlägget skulle handla om innan jag upptäckte det där med funktionen haha. Igår var det ridhusträning och jag var inte riktigt säker på om jag skulle ta med rädda Sixten eller galna Lakrits. Det blev Sixten eftersom han behöver komma ur sin rädsla och Lakrits har inte riktigt kommit tillräckligt långt i nya träningen (skriver strax om det).

Sixten var lite bättre och hade faktiskt roligt. Jag tränade inte mycket svängar och provade inte ens slalom för det hade inte gått. Men kontaktfältshinderna körde vi för det är Sixtens favoriter. Klickade A-et lite och han har hittills inte missat något kf även om det inte är lätt för honom att förstå vad jag klickar.

Så vi tränade inte direkt vi körde bara rundor lite.


Lakrits har börjat med nya övningar inomhus som, när jag känner han är redo, ska tränas utomhus vid agilitybanan. Det är helt enkelt ligg kvar när jag gör annat, t ex tränar Sixten, och i stressiga situationer, som vid en agilitybana. Jag märker att han har väääldigt svårt att hålla sig när jag tränar Sixten och han reser sig rätt ofta men det är bara till att träna vidare!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebecca - 14 mars 2010 21:41

Hejhej, nu kände jag att det var dags för skärpning. Ska försöka börja blogga lite aktivare igen, det kan dock dröja till efter den 23/3 men det är ju rätt snart. Jag försöker klämma in en kort update i veckan!  ...

Av Rebecca - 17 januari 2010 16:30

Ett inlägg som skapades för ungefär två veckor sedan. Har bara inte orkat skriva det, men nu så. Tänkte sammanfatta året ur utvecklings- och resultatperspektiv för båda hundar och kanske mig själv. Börjar med Lakrits som inte gjort så mycket. ...

Av Rebecca - 11 januari 2010 22:00

MyDOG-mål - Nolla minst 2 lopp (50%). Man kan ju alltid försöka?  Blev inte ett enda, bara ett hindersmässigt men där va lite tidsfel. - 100% träff på kontaktfält. Det lyckades vi med iallafall!   - Klara alla slalomingångar någerlunda självstä...

Av Rebecca - 11 januari 2010 21:35

  Varning för långt inlägg! Hoppas jag kan lägga in klipp direkt i inlägget. Vi får se!    Kort sammanfattning av allt utom loppen: Jag och Linda åkte upp på fredagen, ställde bilen i parkeringshuset vid Svenska Mässan och så gick jag in och...

Av Rebecca - 7 januari 2010 22:15

Imorgon är det, som jag tjatat om   , äntligen dags för MyDOG!!! Helt klart min favorittävling av årets alla tävlingar. Så, jag har tänkt lite och kommit fram till en sak. I princip alla hundmänniskor har ju mål med sitt tävlande och de görs oftast å...

Presentation

Välkommen till REAgility! Här skriver jag, Rebecca Ericsson, om mig och mina hundar. För mer info om oss välj kategorier Om mig, Lakrits eller Hättornas Sixten i menyn. Kommentera gärna! :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards