reagility

Alla inlägg den 22 november 2009

Av Rebecca - 22 november 2009 19:30

Har lagt till en text som säger att jag svarar på alla kommentarer genom att kommentera samma inlägg :)

Av Rebecca - 22 november 2009 18:26

Tog lite bilder idag och igår. Här kommer några av dem.


 

Överredigerad bild. Tyckte bara han var så söt med tungan ute. :)

 

Testade att fota i rätt mörkt rum utan blixt. Söte pöjk<3


Som sagt är jag inte speciellt bra på inställningarna haha.

Av Rebecca - 22 november 2009 17:22

Tänkte skriva ett kort inlägg om min kamera. Jag tycker det är väldigt roligt att fota, speciellt hundar och SPECIELLT hundar in action. Agility är favoriten såklart även om mina agilitybilder inte direkt är något att skryta om haha. Jag har en systemkamera vid namn Canon EOS 1000D som jag fick som avslutningspresent i nian. Jag har inga objektiv eller andra tillbehör men jag planerar att skaffa nytt objektiv någon gång i framtiden när jag lärt mig ta bra agilitybilder. Mina nu blir lite suddiga och inte jättebra eftersom jag inte kan inställningarna så bra. Får leka lite på HUND2009 tror jag.

Jag är väldigt nöjd med denna kamera, väldigt lätthanterad och inte så stor. Den har allt jag behöver helt enkelt! Skrattande


 

Bild lånad härifrån.


Av Rebecca - 22 november 2009 15:22

Läste på Ida Petterssons blogg som hade läst på Annas blogg att Nalle Jansson kommer att dömma VM i Tyskland nästa år. Ska bli kul att se hur de andra länderna klarar sig på de svenska banorna. Sägs att de, eller iallafall de här nere i Skåne, ska vara lite för svåra ibland.

Av Rebecca - 22 november 2009 15:06

Hade inget att göra så jag satt och tittade genom bilder på Lakrits. Tänkte lägga upp en bild för varje månad vi haft honom. :) Hittade tyvärr inte för mars&september.


Januari

 

Haha, som han ser ut. Sötnos<3


Februari

Liten bc älskar snön.


April

Här har vi kommit till långbenstadiet. Långa och lite vingliga.


Maj

<3


Juni

Världens finaste lilla bcpojke posar för kameran haha.


Juli

Paus efter lek i trädgården.


Augusti

Här har vi upptäckt hur fin en vattenslang är. Dessutom fortsätter vi på American Football-temat vi såg redan i Maj.


Oktober

Korta skogsrundor i väntan på operation.


November

Nu i november är livet inte så hemskt roligt tycker Lakrits. Vila, vila och åter vila. Förgyller dagen med korta träningspass. :)


Han har alltid varit liten den lille mannen och jag tror inte att han blir mycket större nu. Lite större än Sixten är han så han ligger väl runt 49-50 cm i mankhöjd :)

Av Rebecca - 22 november 2009 00:39

Om någon missat var Agility-VM går nästa år kan jag berätta att det kommer gå i Tyskland, närmare bestämt här. Om man inte kan tyska som jag men vill se bilder är denna sida lite enklare.

Av Rebecca - 22 november 2009 00:12

Ja, då var det dags att sätta igång med vinterträningen. Vinterträningen för oss är det vi inte kan fixa och trixa med när säsongen är igång eftersom jag inte vill ha oklarhet i signaler och handling. Det är det vi håller på med under vinterhalvåret, inte konstigt att MyDOG2009 gick som det gick haha. Okej, kanske inte.. Men vi kan väl säga att det var så lite iallafall.

I vinter ska det tränas kondition, muskler, stressövningar och så ska det möbleras om och slipas detaljer i handling och hinderutföring. Det är roligt tycker jag! Allt det man gått och tänkt på under säsongen kan man nu ta tag i och förbättra så att man förhoppningsvis kan förbättra både tider och känslan i loppen under följande år. Jag och Sixten har en hel del att träna på men det jag tänkte lägga mest tid på var stressövningar och fart. Träna om lite hinder så att det blir snabbare, ett av dom är A-et som idag antingen hoppas eller tar för lång tid. Jag har fått tips på hur jag ska göra av Jenny Damm när vi var där sist så det ska vi testa. Jag fick massor av tips sist jag var där och jag har MASSOR att träna på. Speciellt mitt fotarbete som är lite rörigt, det är faktiskt rätt svårt med fotarbete men när det blir helt rätt blir det verkligen skillnad.

Imorgon tänkte jag ta en runda till Bjuv och i veckan blir det nog träning på Bialitt. Stressträning och kondition tänkte jag börja med att ta tag i. Till stressträningen behöver jag dock hjälp av mamma så får hoppas att hon är villig att hjälpa mig haha. Det ska bli roligt det här!


 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Välkommen till REAgility! Här skriver jag, Rebecca Ericsson, om mig och mina hundar. För mer info om oss välj kategorier Om mig, Lakrits eller Hättornas Sixten i menyn. Kommentera gärna! :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23 24
25
26 27 28
29
30
<<<
November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards