reagility

Alla inlägg den 24 november 2009

Av Rebecca - 24 november 2009 21:27

Nu är anmälan skickad och om det blir som planerat åker jag med Linda och kanske Emma upp den 8 januari och hem efter tävlingarna den 10e. Glad


 


Uppdatering: Länk till Agilityns sida, MyDOG.

Av Rebecca - 24 november 2009 21:06

Lakrits blir bara bättre och bättre vilket jag är jätteglad för Skrattande Även veterinär och hon vi var på rehab hos tyckte han såg jättefin ut så det ska väl bli vall/agilityhund av den här också :) Hältan ser man ytterst sällan nu för tiden, bara om han ansträngt för mycket eller hoppat till fel. Han är rätt vild den där bcn Foten i munnen För tillfället jagar han svansen i min säng haha..

På torsdag ska vi på rehab igen och jag hoppas att han är tillräckligt stark i benet för att få gå i treadmillen. Annars får vi bara fortsätta träna tills han blir tillräckligt stark. Det får ta den tid det tar, ingen brådska så länge han blir bättre. Glad

Av Rebecca - 24 november 2009 19:46

Idag har vi ÄNTLIGEN tränat! Bialitt blev placet och där var också Linda med Nova&Spice och Magnus med den väldans farliga Miza-Mazarinhunden.

En velodrom var redan uppbyggd och den innehöll det jag ville träna på så den blev perfekt. Fart och kontaktfält. Sixten chockade mig och sprang, fortare än mig när jag tog i! Vad har hänt??? Haha, taskigt men sant. Han var heltänd på agility och det är inte varje dag det händer! Riktigt nöjd med honom. Det enda som behöver jobbas på är kontaktfälten då jag är alldeles för okonsekvent på dom. Måste tänka genom detta lite. Vi fick till några riktigt bra men på ena hållet över balansen var han jätteseg att ta bort från kf och fortsätta. Jag vet såklart varför och det var för att jag tog om när han inte stannade som jag ville. Han är väldigt känslig på det sättet, noggrann och vill alltid göra helt rätt. Men det är mitt fel som är så okonsekvent för tillfället så det kommer rättas till. :)

En annan sak jag börjat märka mer på honom är att han påverkas av hundarna vid sidan om banan väldigt mycket vid träning. Han stannar och tittar mycket och vågar inte springa nära och sådär. Hm.. Det får vi nog ta tag i så att det inte händer i tävlingssituationer också.

Kortfattat: jag är helnöjd med Sixtens insats idag! Farten fanns där och det är alltid lika roligt :)


En annan rolig sak är att det troligtvis blir MyDOG2010 även om det först såg ut att inte bli så. Det kommer bli jätteroligt :D

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Välkommen till REAgility! Här skriver jag, Rebecca Ericsson, om mig och mina hundar. För mer info om oss välj kategorier Om mig, Lakrits eller Hättornas Sixten i menyn. Kommentera gärna! :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23 24
25
26 27 28
29
30
<<<
November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards